Blogolásra adnád a fejed? A titok: próbáld meg és ne add fel!

A blog indításnak számos előnye lehet, és sok ember számára nagyon élvezetes tevékenység. Ez egy remek módja annak, hogy megoszd a gondolataidat, érzéseidet és tapasztalataidat a világgal. Leírhatod a véleményedet, történeteket mesélhetsz, vagy érdekes információkat oszthatsz meg.

A blogok lehetővé teszik, hogy kapcsolatba lépj más emberekkel, akik hasonló érdeklődési területeken mozognak, mint te. Olvasóid hozzászólásokkal reagálhatnak a bejegyzéseidre, és ezáltal interaktív közösséget hozhatsz létre. Továbbá segít fejleszteni az írási készségeidet és a kommunikációs képességeidet is. Ahogy rendszeresen írsz és szerkesztesz, javulni fog a fogalmazási stílusod, megtanulsz összetettebben gondolkodni.

A blogolás lehetőséget ad arra is, hogy kutass és mélyebben megismerj egy adott témakört. Eközben másokat is oktathatsz a saját tapasztalataidon vagy tudásodon keresztül. Ez egy kölcsönösen előnyös folyamat, mivel te is tovább tanulhatsz az olvasóid visszajelzéseiből és hozzászólásaiból.

Röviden: a blogod egyedi és személyes kifejezésmóddá válhat. Emellett bizony egy pénzkereseti forrás is lehet, ehhez azonban hosszabb időre, elkötelezettségre, és kemény munkára van szükség.

Hogyan kereshetsz pénzt a blogoddal?

Pedig, ha sikerült egy bizonyos szintig felhúzni az „énmárkádat”, számtalan lehetőség rejlik benne. Az egyik leggyakoribb módszer a blogolásból származó bevétel szerzésére az online hirdetések elhelyezése a felületeden. Ezek többnyire a kattintások vagy megjelenítések után fizetnek.

Ha a felületed kellően népszerű, egyes vállalatok hajlandók lehetnek fizetni a termékeik vagy szolgáltatásaik reklámozásáért. Ez szponzorált bejegyzéseket jelent, amelyekben bemutatod a vállalat termékét vagy írsz róla. (Lásd influenszerek… Ehhez azonban nem szükséges bikinire vetkőznöd!) Ha speciális területtel foglalkozol, valamiben szakértő vagy és azt mutatod be a blog által, akkor lehetőséged nyílik szolgáltatások nyújtására, például konzultációra, vagy éppen coachingra, a konkrét tudásod eladására – legyen szó bármiről.

Hét év blogolás után, azt hiszem, van bőven tapasztalatom a témában, és bizony el kell mondjam, eleinte a kutya sem olvasott. Annyival egyszerűbb volt az én helyzetem, hogy nem volt különösebb célom vele, egész egyszerűen csak szerettem írni. Az évek alatt voltak aktív és kevésbé aktív korszakai az oldalnak, de soha nem szűnt meg létezni, egy idő után pedig már kár lett volna érte.

Összegyűjtöttem nektek pár pontot, amiket kezdő bloggerként alkalmazhattok, így talán könnyebb lesz az indulás:

  • Ne foglalkozz azzal hány ember blogol már, és mennyi ember pont abban a témában, amiben Te szeretnél! Ahány ember annyi stílus, lehet, hogy épp Te leszel a nyerő sokaknál!
  • Nem árt, ha meghatározod, mi az irány. Eleinte egy adott témakörről írj, hogy megtaláljanak a hasonlóan gondolkodók és érdeklődési körrel rendelkezők.
  • Egy ideig ne csapongj túl sokat a témák között, mert akit érdekel mondjuk a szépségápolás, azt nem biztos, hogy az is érdekli éppen milyen klímát akarsz felszereltetni. Nem azért van ott! Később, amikor már lesz egy bizonyos számú aktív követőbázisod, megengedhetsz magadnak tágabb határokat is, de eleinte ne tedd.
  • Ne foglalkozz azzal hányan követnek és milyen gyorsan nő a „tetszikelők” száma! Te csak foglalkozz magaddal és írj rendületlenül, mert ez az egyetlen módja annak, hogy hosszútávon és tartósan megvesd a lábad a piacon, sőt…némi pénzt is keress vele.

Kérj ajánlatot szövegírásra!