Webáruház szövegezés
Hogyan írjunk olyan szövegeket, amik eladnak?
Az online értékesítés trükkös dolog, hiszen a vásárlók nem tudják megtapogatni, megszaglászni vagy valójában látni a terméket. Ezért csak a szövegre hagyatkozhatnak, ami elmeséli nekik a termék előnyeit, paramétereit, jellemzőit. Ám, az a webshop, ami profin akarja ezt kivitelezni, nem csak a száraz tényeket löki a vásárló elé, hanem problémákat, megoldásokat, érzéseket, amik megfogják és meggyőzik a vevőt.
Mert a szövegírás egy készség, melyet a szövegíró folyamatosan fejleszt, csiszol, tökéletesít. Erre azonban a legtöbb vállalkozónak nincsen sem ideje, sem kedve – hiszen ezeknél számos fontosabb dolga is van.
A megfelelő készségek azonban képessé teszik a szövegírót olyan tartalmak megírására, amelyek meggyőzik a látogatókat, hogy kattintsanak, regisztráljanak vagy vásároljanak.
A kiváló szövegek segítenek a potenciális ügyfelek számára elképzelni, átélni, milyen lenne az adott termék előnyeit élvezni, milyen mardosó problémáktól szabadulna meg, ha a birtokosa lenne vagy épp, miképpen változna meg tőle az élete.
Vagyis elmondhatjuk: a webáruház szövegezés célja, hogy olyan szavakat írjunk, amik megtérülnek.
A szövegírás folyamata során olyan tartalmat alkotunk, amely meggyőzi a célközönséget, hogy tegyen meg valamit:
A webshop szövegezésének célja az értékesítés növelése anélkül, hogy többet kellene befektetni a vevőszerzésbe. Ennek érdekében a minden egyes érintkezési pontra kiterjedő, kiváló minőségű szövegírás az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy az érdeklődőket végig vezessük az értékesítési tölcséren.
Az első benyomás létfontosságú. Ha a webshopod főoldalán csapódik le az ügyfelek nagy része, akkor elengedhetetlen, hogy egyértelmű, ütős és megkapó szövegekkel várd a látogatókat.
A nagyszerű szöveg gyorsan és világosan közli, hogy mit árulsz, kinek és miért, így a vevő azonnal és kétségek nélkül tudja, mire számíthat.
Nincs annál rosszabb, amikor a felhasználó egy olyan oldallal találja szembe magát, ami tele van félinformációkkal, azt se tudja, mit akarnak neki eladni, mit kellene megnyomnia. Ilyen esetben még a legtudatosabb kliens is összezavarodik és kilép. Máris buktál egy (akár visszatérő) vásárlót.
Miért kellene az embereknek megvenniük azokat a termékeket, amiket kínálsz? Te valószínűleg pontosan tisztában vagy azzal, hogy mik a termékeid előnyei, de a vásárló nincs.
A profin megírt, termékre és célcsoportra szabott termékleírások képesek vonzóan bemutatni a termékeidet, hogy a látogató hajszál pontosan ismerje, tudja az előnyeit, szinte érezze a kezei között. És persze, meg akarja vásárolni.
A vevő nem tudja pontosan, hogy mire van szüksége, pusztán a probléma megoldása érdekében ugrik be a weboldalra, de azzal nincs tisztában, hogy konkrétan mit keres.
A termékek csoportosításával és az ezekhez tartozó kategórialeírásokkal elmagyarázhatod a vásárlódnak, milyen termékcsoport milyen megoldást nyújt, milyen termékek szerepelnek a kupacban és további iránymutató információkkal is segítheted az eligazodást.
Személyes véleményem, hogy sok esetben a kategóriák precíz bemutatása nagyobb segítség a vásárlók számára, mint maga a termékleírás. Hiszen, ha egy termékcsoport leírásakor a vevő már tisztán látja, hogy az segít neki, nagyobb elköteleződéssel veti bele magát a konkrét termékek bogarászásába.
A webhelylátogatók mintegy 52%-a szeretne információkat látni a webhely mögött álló vállalatról, annak célkitűzéseiről. Egyéni vállalkozóknak és olyanoknak, akik például kézzel készült, egyedi termékeket árusítanak, kifejezetten ajánlom, ugyanis sokszor az is növeli a vásárlási kedvet, ha a termékek mögött látják az embert, a készítőt, aki megközelíthető és szimpatikus.
Bizonyára kerestél már valamilyen internetes keresővel, és megfigyelted, hogy webshopoknál is a meta címet és leírást dobja fel a kereső.
Ha a keresési eredményeknél nincs termékkép, akkor a title és a leírás az egyetlen eszközöd a vevő érdeklődésének felkeltésére. Ha ezek nem jók, nem figyelemfelkeltőek, nem „izgalmasak”, akkor a vásárló átsiklik rajtuk.
Minden típusú emailt – beleértve a kampányokat, promóciókat, az elhagyott kosár értesítéseket és vásárlási visszaigazolásokat – a vevőid szemszögéből kell megírni.
Frappáns, rájuk szabott szövegekkel nagyobb eséllyel lehet őket arra az útra terelni, ahova szeretnéd, ezáltal pedig vásárlásra ösztökélheted őket.
Az átlagember naponta közel 2,5 órát tölt a közösségi médiában böngészéssel. Ha ebben az időben olyan szövegeket tudsz az orruk elé tolni, amik érdekesek, figyelemfelkeltőek, hitelesek, akkor könnyebben terelheted őket át a webáruházadra.
Legyen szó Google-hirdetésről, Facebook-kampányról vagy óriásplakátról, a reklám valójában a szöveg és a kreativitás kereszteződéséről szól. Párosíts figyelemfelkeltő vizuális elemeket olyan reklámszövegekkel, amelyek hatékonyan felkeltik, majd meg is tartják a potenciális ügyfeleid figyelmét.
Fontos, hogy nem minden hirdetésnek az eladás a célja. Számos esetben a reklámokat, hirdetéseket arra használjuk, hogy a márkádat ismertté tegyük és jelenléte beleivódjon az emberek tudatába.
Azok a cégek, márkák, akik tényleg odafigyelnek a vásárlóikra és a vásárlói élményre, minden szónak jelentőséget tulajdonítanak. Még az olyan esetekben is, mint az ÁSZF, a szállítási feltételek vagy a kapcsolatfelvételi oldal, odafigyelnek rá, hogy minőségi, közérthető és hibátlan szövegek szerepeljenek minden olyan helyen, ami a vállalatot képviseli.