Te is szeretnél vevőcsalogató, vásárlásra ösztönző szövegeket a webáruházadban?

Az online értékesítés trükkös dolog, hiszen a vásárlók nem tudják megtapogatni, megszaglászni vagy valójában látni a terméket. Ezért csak a szövegre hagyatkozhatnak, ami elmeséli nekik a termék előnyeit, paramétereit, jellemzőit. Ám, az a webshop, ami profin akarja ezt kivitelezni, nem csak a száraz tényeket löki a vásárló elé, hanem problémákat, megoldásokat, érzéseket, amik megfogják és meggyőzik a vevőt.

Miért elengedhetetlen egy profi szövegíró a webáruház szövegezéshez?

Mert a szövegírás egy készség, melyet a szövegíró folyamatosan fejleszt, csiszol, tökéletesít. Erre azonban a legtöbb vállalkozónak nincsen sem ideje, sem kedve – hiszen ezeknél számos fontosabb dolga is van.

A megfelelő készségek azonban képessé teszik a szövegírót olyan tartalmak megírására, amelyek meggyőzik a látogatókat, hogy kattintsanak, regisztráljanak vagy vásároljanak.

A kiváló szövegek segítenek a potenciális ügyfelek számára elképzelni, átélni, milyen lenne az adott termék előnyeit élvezni, milyen mardosó problémáktól szabadulna meg, ha a birtokosa lenne vagy épp, miképpen változna meg tőle az élete.

Vagyis elmondhatjuk: a webáruház szövegezés célja, hogy olyan szavakat írjunk, amik megtérülnek.

Hogyan működik a gyakorlatban a webáruház szövegezés?

A szövegírás folyamata során olyan tartalmat alkotunk, amely meggyőzi a célközönséget, hogy tegyen meg valamit:

  • látogasson meg egy webhelyet,
  • iratkozzon fel egy email listára,
  • olvasson el egy tájékoztatót,
  • töltsön ki egy kérdőívet,
  • vagy épp vásároljon meg valamit.

A webshop szövegezésének célja az értékesítés növelése anélkül, hogy többet kellene befektetni a vevőszerzésbe. Ennek érdekében a minden egyes érintkezési pontra kiterjedő, kiváló minőségű szövegírás az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy az érdeklődőket végig vezessük az értékesítési tölcséren.

Hova írjunk szöveget, ha webshopod van?

1. Főoldal: mert sosem kapsz második esélyt

Az első benyomás létfontosságú. Ha a webshopod főoldalán csapódik le az ügyfelek nagy része, akkor elengedhetetlen, hogy egyértelmű, ütős és megkapó szövegekkel várd a látogatókat.

A nagyszerű szöveg gyorsan és világosan közli, hogy mit árulsz, kinek és miért, így a vevő azonnal és kétségek nélkül tudja, mire számíthat.

Nincs annál rosszabb, amikor a felhasználó egy olyan oldallal találja szembe magát, ami tele van félinformációkkal, azt se tudja, mit akarnak neki eladni, mit kellene megnyomnia. Ilyen esetben még a legtudatosabb kliens is összezavarodik és kilép. Máris buktál egy (akár visszatérő) vásárlót.

2. Termékleírások: mert szeretjük tudni, mit veszünk – méghozzá pontosan

Miért kellene az embereknek megvenniük azokat a termékeket, amiket kínálsz? Te valószínűleg pontosan tisztában vagy azzal, hogy mik a termékeid előnyei, de a vásárló nincs.

A profin megírt, termékre és célcsoportra szabott termékleírások képesek vonzóan bemutatni a termékeidet, hogy a látogató hajszál pontosan ismerje, tudja az előnyeit, szinte érezze a kezei között. És persze, meg akarja vásárolni.

3. Kategóriaoldalak: a könnyebb eligazodásért

A vevő nem tudja pontosan, hogy mire van szüksége, pusztán a probléma megoldása érdekében ugrik be a weboldalra, de azzal nincs tisztában, hogy konkrétan mit keres.

A termékek csoportosításával és az ezekhez tartozó kategórialeírásokkal elmagyarázhatod a vásárlódnak, milyen termékcsoport milyen megoldást nyújt, milyen termékek szerepelnek a kupacban és további iránymutató információkkal is segítheted az eligazodást.

Személyes véleményem, hogy sok esetben a kategóriák precíz bemutatása nagyobb segítség a vásárlók számára, mint maga a termékleírás. Hiszen, ha egy termékcsoport leírásakor a vevő már tisztán látja, hogy az segít neki, nagyobb elköteleződéssel veti bele magát a konkrét termékek bogarászásába.

4. Rólunk oldal: fontos ki van a háttérben

A webhelylátogatók mintegy 52%-a szeretne információkat látni a webhely mögött álló vállalatról, annak célkitűzéseiről. Egyéni vállalkozóknak és olyanoknak, akik például kézzel készült, egyedi termékeket árusítanak, kifejezetten ajánlom, ugyanis sokszor az is növeli a vásárlási kedvet, ha a termékek mögött látják az embert, a készítőt, aki megközelíthető és szimpatikus.

5. Metacímek és leírások: fontosabb, mint hinnéd

Bizonyára kerestél már valamilyen internetes keresővel, és megfigyelted, hogy webshopoknál is a meta címet és leírást dobja fel a kereső.

Ha a keresési eredményeknél nincs termékkép, akkor a title és a leírás az egyetlen eszközöd a vevő érdeklődésének felkeltésére. Ha ezek nem jók, nem figyelemfelkeltőek, nem „izgalmasak”, akkor a vásárló átsiklik rajtuk.

6. Emailek: kampányaid fontos elemei

Minden típusú emailt – beleértve a kampányokat, promóciókat, az elhagyott kosár értesítéseket és vásárlási visszaigazolásokat – a vevőid szemszögéből kell megírni.

Frappáns, rájuk szabott szövegekkel nagyobb eséllyel lehet őket arra az útra terelni, ahova szeretnéd, ezáltal pedig vásárlásra ösztökélheted őket.

7. Közösségi médián megjelenő szövegek

Az átlagember naponta közel 2,5 órát tölt a közösségi médiában böngészéssel. Ha ebben az időben olyan szövegeket tudsz az orruk elé tolni, amik érdekesek, figyelemfelkeltőek, hitelesek, akkor könnyebben terelheted őket át a webáruházadra.

8. Hirdetések

Legyen szó Google-hirdetésről, Facebook-kampányról vagy óriásplakátról, a reklám valójában a szöveg és a kreativitás kereszteződéséről szól. Párosíts figyelemfelkeltő vizuális elemeket olyan reklámszövegekkel, amelyek hatékonyan felkeltik, majd meg is tartják a potenciális ügyfeleid figyelmét.

Fontos, hogy nem minden hirdetésnek az eladás a célja. Számos esetben a reklámokat, hirdetéseket arra használjuk, hogy a márkádat ismertté tegyük és jelenléte beleivódjon az emberek tudatába.

Hogy csinálják az igazán jó márkák?

Azok a cégek, márkák, akik tényleg odafigyelnek a vásárlóikra és a vásárlói élményre, minden szónak jelentőséget tulajdonítanak. Még az olyan esetekben is, mint az ÁSZF, a szállítási feltételek vagy a kapcsolatfelvételi oldal, odafigyelnek rá, hogy minőségi, közérthető és hibátlan szövegek szerepeljenek minden olyan helyen, ami a vállalatot képviseli.

Kérj ajánlatot szövegírásra!