Mi fán terem a SEO szövegírás és hogyan segíthet a vállalkozásodnak?

A közhiedelemmel ellentétben a SEO szövegírás egyáltalán nem misztikum, az viszont tény, hogy sokrétű feladat és tengernyi gyakorlással jár, mire az ember megüt egy tisztességes szintet. Jómagam nagyjából 400 optimalizált tartalom szülőanyja vagyok, így aránylag nagy rutinnal rendelkezem ezen a területen.

Amikor szöveget írunk egy weboldalra, annak minden esetben kell legyen valami célja – ha más nem, akkor az, hogy a weboldalt támogassa a keresőoptimalizálásban, vagyis a keresőtalálatok között jó helyen szerepeljen az oldal. A SEO szövegírás azonban jóval többet jelent kulcsszavakkal telezsúfolt szóhalmazoknál…

A SEO szövegírásra én személy szerint úgy tekintek, mint az egyik legkreatívabb írási formára. Ugyanis a szövegírás ezen válfajában a kulcsszavaknak és az ügyfélbarát, szórakoztató és informatív megfogalmazásnak eggyé kell olvadnia, ehhez pedig a szövegírónak valóban minden idegszálára szüksége van.

Az elkészült tartalom csak akkor fogja teljesíteni a hozzá fűzött reményeket, ha egyszerre felel meg az olvasó és a keresők elvárásainak is. Ehhez ismerni kell legalább alapszinten a SEO lényegét, számos technikai információt és kényes egyensúlyt kell fenntartani a szövegben, hogy az alkalmazott kulcsszavak jókor és jó helyen legyenek, mégse rontsák az olvasási élményt, ne váljanak végül a teljes mondanivaló kárára.

Miért van szükség a SEO szövegírásra?

Aki találkozik a SEO szövegírás fogalmával azt nagy valószínűséggel az a nem titkolt szándék/vágy hajtja, hogy weboldalát keresőoptimalizáltassa és minél előkelőbb helyre juttassa a keresők találati listáiban.

Számos esetben hallom azt az bődületes marhaságot, hogy egy weboldalt kevés szöveggel, ide-oda eldugdosott kulcsszavakkal is lehet optimalizálni. Ez olyan égbekiáltó hülyeség, hogy minimum büntetni kellene.

Weboldalt optimalizálni tartalommal lehet. Minőségi, érdekes, frappánsan megírt, Google által kedvelt, releváns tartalommal. Célpiactól függően 20-szal, 100-zal, vagy akár ezerrel… határ a csillagos ég. Ehhez van szükség a SEO szövegírásra.

A SEO szövegekkel kapcsolatban még él az a betokosodott elképzelés, miszerint ez csupán annyit jelent, hogy teleszórjuk a cikket kulcsszavakkal. Ezt szakszerűen kulcsszóhalmozásnak nevezzük, ami régen – nagyjából a mamutok idejében – marha jól működött, de ma már nem, hogy nem működik, de egyenesen büntetés jár érte.

A SEO szövegek az érdekes, minőségi tartalom és a kulcsszavak egy olyan találkozása, aminek írására inkább ráérezni kell, sem, mint bemagolni, akár egy érettségi tételt.

SEO szövegírás, ahol a minőség az első!

Tekintettel arra, hogy a SEO szövegírás azért van, hogy…

  • a weboldaladat jobb helyre juttassa a keresőkben
  • releváns forgalmat hozzon az oldaladra
  • segítse a marketing céljaidat és a márkaépítést
  • illetve növelje a látogatók elköteleződését

akkor egyértelmű lehet, hogy a SEO szövegírás esetében nem a mennyiség, hanem a minőség a fő szempont. Gyengén megírt szövegek nem fogják segíteni a weboldalad fejlesztését. Forgalmat biztosan nem fognak hozni, a márkaépítés szempontjából inkább keresztbe tesznek és hátráltatnak, mintsem fejlesztenének, mivel a látogatók ilyen szövegeket látva fejvesztve fognak menekülni, nem pedig vásárolni meg elköteleződni.

A SEO szövegírás 5 pozitív hatása

Nézzünk most meg pár példát azokra a pozitív hatásokra/eredményekre, melyeket százas vigyorral köszönthetsz, ha minőségi SEO szövegírást veszel igénybe!

1. Az emberek jobban megértik, mit akarsz mondani

Gyakran előfordul, főleg, ha az ember szakértő a saját témájában, hogy számára teljesen magától értetődik, miről ír, ezzel szemben a weblap látogatója számára halandzsának tűnhet.

Az is probléma szokott lenni, hogy a mondandónak se füle, se farka, a sok infó ellenére sehova se jut az olvasó, márpedig az értékes látogató figyelme kincs, amit értelmetlen szöveggel vétek elpazarolni.

A SEO szövegírás segít abban, hogy a mondandót keretek közé tegyük, legyen egy eleje és egy vége, meghatározzuk, mit akarunk elérni a szöveggel és ennek fényében mi legyen a fő mondanivaló, mekkora legyen a terjedelem és honnan hová akarjuk eljuttatni az olvasót.

Ezzel együtt figyelünk a tartalom megjelenésére is: a tördelésre, az alcímekre, kiemelésekre. Fontos, hogy számításba vegyük a weben való olvasás sajátosságait, emellett a kulcsszavakkal pontosan meghatározzuk embernek és algoritmusnak egyaránt, miről szól a szöveg.

Összességében tehát a leendő ügyfeleid, a weblapod látogatói, akikből vásárlót szeretnél faragni, sokkal jobban meg fogják érteni, mit akarsz nekik mondani.

2. Csökken a visszafordulási arány

A találati oldalakon való helyezéseket számos tényező befolyásolja, ezek közül az egyik a visszafordulási arány. Persze, csepp a tengerben, de mégiscsak egy pipa a sok tétel közül, hogy ezen is javítottál. De hogyan is?

Ha a látogató egy minőségi és érdekes szöveget talál a weboldaladra érkezve, akkor sokkal nagyobb az esélye, hogy ott is marad és tovább olvas. Ennek rövid távú előnye valóban az, hogy a weboldalon eltöltött idő növekedésével csökken a visszafordulási arány is, de van még egy. Ez pedig nem más, mint, hogy van esélyed a szöveg által más aloldalaidra, ajánlataidra terelni az olvasót. Már csak ezért simán megéri a SEO szövegírásba fektetni, nem!?

3. Hiteles képet mutat a vállalkozásodról

Ezt biztosan nem kell túlragoznom: egy vacak, hibáktól hemzsegő szöveg nem más, mint igénytelen. És ezt az érzést fogja erősíteni a látogatóban is. Valószínűleg nem tévedek, ha azt mondom, Te nem ezt a képet akarod erősíteni magadról és az üzletedről.

A frappánsan megírt szöveg javítja a céged megítélését anélkül, hogy vagyonokat kelljen elköltened, vagy magyarázkodnod a honlapod szöveges hiányosságai miatt. A jó szövegekről süt, hogy van benne munka, gondolkodtak rajta és értenek ahhoz a témához, amiről szó van benne, vagyis: kapásból kiderül milyen mentalitású a vállalkozás.

4. Bizalmat épít

A minőségi tartalom egyik fő ismérve, hogy értéket ad. Az értékes információkért pedig hálásak az olvasók. Minél több olyan segítséget, tudást adsz át nekik a szövegeiden keresztül, ami számukra hasznos, annál jobban fognak bízni benned, a szolgáltatásodban, az árudban, a vállalkozásodban.

Ha olyan cuccot szeretnél eladni, ami személyes szolgáltatás vagy rendkívül értékes, akkor égető szükséged van a vásárlóid bizalmára, ezáltal színvonalas SEO szövegekre is.

5. Sikeresebb social media jelenlét

Ha a szövegeid érdekesek, frappánsak és értéket képviselnek, akkor sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy azt a social media felületeken megosztják az emberek. A minőségi tartalom mások szemében is értékes lesz, szívesen hívják fel mások figyelmét is rá, így a SEO szövegeknek hála nagyobb konverziót érhetsz el.

Mit ne baltázz el SEO szövegíráskor?

Vannak remek szövegírási praktikák, melyeket pikkpakk megtalálhatsz a neten, de igazán örök érvényű igazságokat nehéz felállítani a konkrét technikai trükkökkel kapcsolatban. Ennek oka, hogy a Google keresési algoritmusa folyamatosan változik, okosodik, így nem sok SEO-törvény van, amit kőbe lehetne vésni. Van azonban néhány klasszikus iránymutatás, és hátborzongató baklövés, amikre érdemes odafigyelni.

Mindig az olvasónak írj!

A keresési algoritmus folyamatosan változik, ezzel együtt fejlődik és egyre értelmesebb is lesz. Egyre több mindent tanul el az emberektől, így a kereséseket is humán szemszögből tudja végezni.

Ennél fogva SEO szövegírási ökölszabály, hogy soha nem a keresőnek írunk, hanem az olvasónak. Emberhez beszélünk, az ő figyelmét akarjuk megragadni, számára kell hitelesnek lennünk. Zseniális, ha emellett még a kulcsszavak és SEO beállítások is rendben vannak, de a fő célcsoport maga az ember.

Kerüld el a kulcsszóhalmozást!

Fentebb már írtam, hogy a SEO szövegírás nem a keresőszavak esztelen használatát jelenti. Ha bármikor is az volt a célod egy szöveggel, hogy x+1 kulcsszót beletömködj, akkor ezt a tervet rögtön dobd is a kukába.

Inkább legyen kevesebb kulcsszó a szövegben, mint túl sok. Ha a mondanivaló a helyén van, könnyen olvasható a szöveg, ha értéket ad és az emberek szeretik, akkor biztos lehetsz benne, hogy a keresők is értékelni fogják.

Publikálj rendszeresen!

Ha a weboldalad tartalmaival tartós és hosszú távú eredményekre áhítozol, akkor publikálj rendszeresen. A keresők értékelik, ha folyamatosan friss és aktuális tartalmak jelennek meg az oldalon. Kevés annál rosszabb dolog van, mint amikor egy weboldalon millió éves cikkek porosodnak, melyek tartalmai már régen nem aktuálisak.

Persze, a rendszeres tartalomkészítés attól is függ, milyen témában kell írni. Vannak olyan témakörök, amik akár heti 3-4 témát is kitermelnek magukból, de olyanok is, ahol havi 2-3 is elegendőnek számít.

Mivel Te magad vagy a témád szakértője, biztosan tudod, mennyi hírt, információt tudsz megosztani, vagy tudnál publikálni heti/havi szinten. Érdemes egy tartalomtervet készíteni 3-4 hónapra előre, hogy egyszerre lásd, mikor mit fogsz megosztani az olvasókkal.

Fontos, hogy ne vállald túl magad. Ha Te írod a szövegeid, akkor az időigényes feladat, amire nem biztos, hogy lesz időd. Inkább tervezz kevesebb szöveggel, de arra biztosan legyen kapacitásod. Ha nem akarod megkockáztatni, hogy menet közben elfogy az idő és a lelkesedés, akkor bízz meg szövegírót a feladattal, aki a kívánt mennyiségben és minőségben elkészíti a tartalmaidat.

A SEO szövegírás tanulható technika, ha van írói vénád és jó helyesírásod, akkor érdemes lehet egy tanfolyamnak nekidurálni magad és saját kézbe venni a szövegírást. Azt azonban még az elején tudatosítsd magadban, hogy ehhez gyakorlás és idő kell. Amennyiben a vállalkozásod mellett most is alig van időd, akkor felesleges pénzkidobás lesz egy tanfolyam, mert nem fogsz foglalkozni a szövegírással. Ha jelenleg nincs lehetőséged elmélyedni a témában, kérj segítséget egy szövegírótól, mondjuk tőlem!

Amennyiben weboldalam szövegei nem voltak elegendőek, referenciáim között találsz jó néhány webszöveget, melyek az én tollamból származnak, így könnyedén ismerheted meg stílusomat más témakörök kapcsán is. Repesve várom megkeresésed és megbízásod, hogy együtt valami újat és izgalmasat alkothassunk!

Kérj ajánlatot szövegírásra!





    [group group-web clear_on_hide]

    [/group]