Blog írás szabályai: milyen gyakran blogolj?

Tudtad, hogy naponta több millió blogbejegyzés jelenik meg? Ez percenként több ezer blogcikket jelent. Ilyen mennyiségű naponta megjelenő tartalom mellett nem csoda, ha a weblaptulajdonosok, bloggerek felteszik maguknak a kérdést: „Milyen gyakran blogoljak?”.

A rövid válasz erre az, hogy… attól függ! De mégis mitől?

A közzétett blogbejegyzések száma több tényezőtől, többek között az ütemezéstől, a témától, a cikkek hosszától és a célközönségek általános céljától is függ. Ebben a cikkben igyekszem megvizsgálni, milyen gyakran érdemes blogolni, és megosztok pár tippet, hogyan találhatod meg a számodra megfelelő blogolási gyakoriságot és mennyiséget.

Ahhoz, hogy meg tudd találni a számodra ideális blogolási ritmust, érdemes először több kérést is megvizsgálni. Ennek első számú eleme, hogy meghatározd, mi a weboldalad célja. A cél ugyanis nagyban befolyásolja a blogolás mennyiségét.

  • A webhely forgalmának növelése érdekében célszerű lehet minél gyakrabban és minél több tartalmat készíteni, hogy a keresőmotorok is könnyebben megtalálják a weboldalt, és a látogatóknak is minél több olvasnivalójuk legyen.
  • Ha a bevételnövelés a cél, akkor szintén megéri minél több bejegyzést készíteni, hiszen olyan tartalmakkal, amelyek véleményeket vagy listákat tartalmaznak egyre több lehetőség nyílik az értékesítésre is.
  • Ha mélyebb témákról blogolsz, akkor valószínűleg hosszabb tartalmakat írsz, ezeket pedig nem lehet seperc alatt elkészíteni, így a ritkább – mondjuk heti egyszeri – blogolás lehet számodra kivitelezhető.

Fontos már a blogolás tervezésekor elfogadnod, hogy hiába szeretnél nagyobb mennyiségű tartalmat előállítani, ha te magad írod a saját szövegeidet, akkor korlátozottak a lehetőségeid. Egyes blogok, cégek, portálok azért tudnak akár napi több cikket is közzétenni, mert több szövegíró párhuzamosan készíti számukra a tartalmakat. Ezzel pedig egymagad nem fogsz tudni lépést tartani.

Most nézzük meg a blogolási lehetőségek előnyeit és hátrányait!

Milyen gyakran blogolj? A napi posztolás előnyei és hátrányai

Ha szeretnéd, hogy legyen egy rendszeres blogolási ritmusod, akkor a napi posztolás jó ütemterv lehet az oldalad számára, ha egy gyors tempójú, résen lévő, hírekre összpontosító blogról van szó.

Ha trendteremtő akarsz lenni a blogoddal, akkor a heti vagy havi közzététel nem optimális a számodra.

A gyakori posztolás akkor is jó ötlet, ha hűséges és elkötelezett közönséged van, akik rendszeresen látogatják az oldaladat. A napi friss, új tartalom arra ösztönzi őket, hogy napi rutinjuk részeként látogassák webhelyedet.

A napi tartalomkészítéssel valószínűleg a blogodat a keresőmotorok is szeretni fogják – de ne feledkezz meg róla, hogy nem csak a mennyiség, de a minőség is számít!

Végül, a közösségi média imádja a rengeteg új tartalommal rendelkező blogokat, így, ha a közösségi oldal jelentős forgalmat hoz neked, akkor érdemes naponta posztolnod. Így az embereknek mindig rengeteg online megosztható tartalom áll majd rendelkezésükre.

Azonban a napi posztolásnak nem csak előnyei, de hátrányai is vannak!

Ha minden nap posztolsz, fennáll a veszélye, hogy kiégsz. A blogodra való írás házimunkává válik, ami végül nehezedre fog esni. Ráadásul – még ha tengernyi témád is van – a mindennapi írás olyan feszített tempót kíván, ami nem biztos, hogy a vállalkozásod egyéb terhei, a család és az egyéb teendők mellett belefér az idődbe. Sokszor még a rutinos szövegíróknak is szükségük van egy kis szünetre.

Azt is meg kell említenünk, hogy nem minden téma bírja el a napi posztolást. Egyszerűen nincs annyi változatos téma, amit nap nap után meg lehetne írni. Így, ha kényszerből folyamatosan gyártod a tartalmakat, az a minőség rovására fog menni, ami viszont tömegesen űzi el az addig lelkes olvasóidat.

Heti vagy havi többszöri posztolás

Az utóbbi időben sok blogger elhagyta a napi posztolást és ennél ritkábban, csak hetente vagy havonta készít új tartalmat weboldalára.

Miért váltottak? Azért, mert manapság annyi tartalommal árasztja el az internet az embereket, hogy az olvasóknak sokszor nehezükre esik lépést tartani a blogokkal. Sok esetben az első számú ok, amiért valaki leiratkozik egy hírlevélről vagy abbahagyja egy oldal rendszeres olvasását az, hogy túl gyakran publikálnak.

Amíg valami hasznosat és értékeset mondasz, addig az olvasóid értékelni fogják a blogolási ütemezésedet, függetlenül attól, hogy mi az. Ha hetente, vagy akár havonta egyszer-kétszer posztolsz, az lehetővé teszi, hogy kicsit mélyebben írj a témádról. Ráadásul a hosszabb blogbejegyzések sok esetben több megosztást is eredményeznek.

Tippek a ritkább publikáláshoz:

  • Kísérletezz a hosszabb, legalább ezer szavas blog cikkekkel.
  • Koncentrálj az örökzöld tartalmak létrehozására, ami biztosítja, hogy egy-egy cikked akár évekig releváns maradhasson.
  • Szánj időt a kulcsszókutatásra, optimalizáld a blogbejegyzéseid SEO szempontból
  • Népszerűsítsd a blogod, hogy kevesebb tartalom mellett is a lehető legnagyobb forgalmat érje el.

Hogyan találd meg az ideális blogolási gyakoriságot?

Bloggerként mindannyian különböző képességekkel és személyiséggel rendelkezünk, nem is beszélve arról, hogy időnk és energiánk egyedi korlátok közé szorul. Ezek mindegyike meghatározza, milyen gyakran blogoljunk.

Ezért ne kényszerítsd magad arra, hogy ragaszkodj valaki más blogolási rutinjához, „csak azért”, mert ő azt mondja. Az, hogy számára jól működik, nem jelenti azt, hogy számodra is megfelelő lesz.

A tökéletes blogolási stratégiát három dolog befolyásolja: a képességed, hogy bizonyos időközönként minőségi tartalmat készíts, a blogolási céljaid és a célközönséged preferenciái.

Mit tegyek, ha nem tudom elkészíteni a szövegeimet?

Könnyedén előfordulhat, hogy nehézségekbe ütközöl, amikor a tartalomkészítés szóba kerül:

  • A célközönséged vevő lenne a napi tartalmakra, de neked nincs időd írni.
  • Egyáltalán nem tudsz írni. Ebben az esetben ne ess kétségbe! Sokan azt hiszik, írni bárki tud, ám ez nem igaz.
  • Nem találod a témákat, amikről írhatnál, vagy nem tudod, mi érdekli a célközönségedet.
  • Nem tudod mi fán terem a tartalomkészítés és a SEO, így nem boldogulsz a szövegírással.

A fentiek mind teljesen életszerű példák, és az összessel találkoztam már. Ha hasonló cipőben jársz, akkor sem kell megrémülnöd. A szövegíró segít. Ha nincs kapacitásod elkészíteni a szükséges mennyiséget, ha nem tudod, milyen minőségben kellene írnod, vagy mi érdekli a közönséged, fordulj bizalommal egy szövegíróhoz.

Kérj ajánlatot szövegírásra!